Arnoud van der Heiden, Partner en Director Sales and Marketing bij Growteq: ‘De specialistische kennis sprak mij aan.’
Growteq is een dienstverlener in IT, met hoogwaardige consultants. Het bedrijf is met name actief op twee gebieden: Data & Business Intelligence en Implementaties van CRM-systemen. Voor dat laatste hebben ze Salesforce in huis, als belangrijkste pakket.
Arnoud: “Het grootste deel van onze klanten komen uit bovenkant MKB en corporate. Daar richten we heel consequent onze marketing op. En online is een belangrijk speerpunt. Onze mix bestaat vooral uit contentmarketing (blogs), Google (Ads) en LinkedIn.”
Voor dat laatste medium werkt Growteq samen met BuroContent. Zo is er een succesvolle campagne geweest om leads te genereren voor een heel specifiek product, gericht op de accountancymarkt. “We hadden al een bannercampagne lopen en BuroContent heeft de lead genomen voor de retargeting. Het doel was om mensen naar de website te krijgen en vervolgens door te funnelen naar het aanvragen van een trialaccount.”
Eerder deed Growteq ook al campagnes, maar kleiner en meer ad hoc. Voor deze grotere campagne was het budget ruimer. Dat maakte de keuze makkelijker om er externe expertise bij te betrekken.
“Ieder zijn vakgebied, zeg ik altijd. De keuze is vooral op BuroContent gevallen vanwege de diepgaande, specialistische kennis op het gebied van social media-platformen en remarketing. Ze zijn ook heel resultaatgericht. Het sprak me wel aan hoe zij ertegenaan keken,” vertelt Arnoud.
De ervaringen bij Growteq met BuroContent noemt hij ‘erg goed’. “Het contact is helder en met name de rapportage is prima. Die terugkoppeling vind ik heel belangrijk voor een marketingbureau.” Aan het eind van het gesprek zegt Arnoud: “Het is goed om te zien dat ze momenteel ook bezig zijn om het dienstenpakket verder te verbreden. Ja, ik ben tevreden en kan BuroContent zeker aanbevelen.”