Ervaring
van Lifecoach.nl

Astrid Koelewijn, Life coach: ‘Je business is je kindje. Als je dat uit handen geeft, moet het gevoel kloppen. 

Astrid is al 25 jaar zelfstandig ondernemer. Ze begon dan ook heel jong. “Je groeit in het ondernemerschap.” Nadat ze eind 2008 burn-out verschijnselen kreeg, ging het roer om. Ze stopte en ging weer leren.

“Ik was zelf al eens naar een loopbaancoach geweest, en toen kwam Life coaching op mijn pad.” Het bleek een schot in de roos en ze ging de tweejarige HBO-opleiding doen. “Daar leer je jezelf kennen, als mens én als ondernemer.” De domeinnaam lifecoach.nl had zij al geclaimd, nog voordat ze met de opleiding startte. Life coaching was op dat moment upcoming in de VS en Engeland, maar in Nederland nog vrij onbekend. “Nu, twaalf jaar later is dat wel veranderd.”

Lifecoach.nl en BuroContent

Astrid was altijd al bezig met haar marketing, onder meer via social media. “Zelf schrijven doe ik ook allang, elke maand een nieuw artikel op de website. En dat deel ik op de socials. Ze vervolgt: “Een coachingstraject is natuurlijk persoonlijk. Er zullen mensen zijn die het lastig vinden om mijn berichten te liken en te delenHet voelde dan ook alsof ik in een vast kringetje bleef steken. Dus moest het anders. 

Astrid benaderde bedrijven om haar te helpen, onder andere met SEO. “Het was niet mijn enige doel om hoog in Google te komen, ik miste het grotere plaatje. Als ondernemer wil ik altijd weten wat er verder nog mogelijk is.” Via een wederzijds contact kwam ze in aanraking met BuroContent. “Zij vertelden me meer over SEO en SEA. Daardoor leerde ik de mogelijkheden zien en wilde snel stappen maken!” 

Momenteel gaat het er vooral om leads te genereren voor de coachingspraktijkDaarnaast is zij op zoek naar samenwerkingsverbanden in heel Nederland. “Lifecoach.nl wordt goed gevonden, waarbij ik mij persoonlijk vooral richt op directeuren en ondernemers. Niet iedereen voelt zich daardoor aangesproken. En voor sommige mensen is de afstand gewoon lastig. Daarom zoek ik collega’s, om een platform mee te creëren. Zodat wij samen meer uit de domeinnaam kunnen halen. Iets waar BuroContent op termijn ook bij gaat helpen. 

“Maar voorlopig dus voor mezelf en ik merk dat het heel goed gaatDe resultaten zijn nu al zichtbaar. Al kan het natuurlijk altijd nóg beterWe zijn ook pas een paar maanden bezigBuroContent groeit momenteel best hard, merk ik. Gelukkig willen zij ook de kleinere ondernemer voldoende aandacht blijven geven.

Astrid vindt het snelle schakelen heel fijn. Korte lijnenBij BuroContent zijn ze altijd goed bereikbaar en niet afstandelijkJe krijgt geen moeilijke verhalen, alles wordt begrijpelijk uitgelegd. We overleggen regelmatig even kort met elkaar om te kijken aan welke knoppen we nog kunnen draaien.” Zij noemt een aantal punten die ze belangrijk vindt voor een marketingbureau. Dat ze haar business serieus nemen, meedenken en een pro-actieve houding hebben. Blijvende aandacht voor je klant is het belangrijkste in de huidige maatschappij. Daar kun je het verschil mee maken! Je geeft het in goed vertrouwen uit handen. Dus het juiste gevoel moet er zijn. Want je business is wel je kindje, daar werk je snoeihard voor. 

Het is een leuke en goede clubik heb BuroContent ook al bij anderen aangeraden. En dat doe ik pas als ik zelf écht het goede gevoel heb.